Štítek: soutěž

Âge, voyage et paysage

10. 5. 2018

To je název básně francouzského autora Roberta Desnose, s jejíž interpretací zvítězila Jana Burdová z 5.E ve školním kole Soutěže v hlasitém čtení frankofonní poezie. Druhé místo v této soutěži získala Eliška Stašová z 3.E s verši Marianne Cohnové „Je trahirai demain“ a jako třetí se umístila Kateřina Kučerová z 3.E s básní Jacquese Préverta „Familiale“.

Úspěch v jubilejním 40. ročníku Středoškolské odborné činnosti

30. 4. 2018

Desítky hodin shromažďování podkladů, psaní, konzultací nebo příprav na obhajobu… To vše podstupují studenti, kteří se rozhodnou mimo své gymnaziální povinnosti zapojit do Středoškolské odborné činnosti (SOČ) a napsat svou první vědeckou práci. SOČ je však také skvělou přípravou na budoucí studium na univerzitě a nabízí možnost seznámit se se zajímavými lidmi.

Skvělý úspěch našich francouzštinářů v krajském kole konverzační soutěže

12. 4. 2018

Podobně jako v loňském školním roce si studenti, kteří postoupili do krajského kola olympiády ve francouzské konverzaci, i letos odnesli z této soutěže vavříny. Máme dva vítěze: Adama Zonču z 2. E (kategorie A2) a Františka Beštu z 3. A (kategorie B1). Kateřina Kučerová z 3. E vybojovala krásné druhé místo v kategorii B2 a neztratil se ani Nikolaj Najdenov z 2. E, který se umístil na pěkném šestém místě v kategorii A1.

Okresní kolo soutěže v anglickém jazyce

19. 2. 2018

Dne 12. 2. 2017 se ve Středisku volného času na Ostrčilově ulici konalo okresní kolo soutěže v anglickém jazyce. Mezi soutěžícími byly i dvě žákyně našeho gymnázia. V kategorii II. B naši školu reprezentovala Markéta Peřichová (2. E) a v kategorii III. A Alice Sklenářová (2. C), která opravdu ukázala, co umí, a skončila těsně pod stupni vítězů na čtvrtém místě.

Olympiades de français aneb jak to letos dopadlo

10. 2. 2018

Výsledky soutěže byly ve čtvrtek 8. 2. 2018 vyhlášeny, ceny rozdány a vítězové všech čtyř kategorií se již těší na účast v krajském kole konverzační soutěže ve francouzštině, která proběhne v březnu.

Olympiades? Oh là là!

8. 2. 2018

Čtyřicet dva přihlášených studentů do školního kola soutěže ve francouzské konverzaci, to je pro nás, učitele francouzštiny, už pořádná výzva. A fuška! Tak za prvé, úplně nejdříve vás musíme naučit francouzsky konverzovat. A to není jen tak. Jakmile to umíte, je potřeba vyvinout lehký nátlak, abyste dokázali překonat své obavy, trému i fakt, že zůstanete ve středu odpoledne ve škole, když ostatní už vesele poutíkají domů.

Školní kolo olympiády v německém jazyce

3. 2. 2018

Poslední lednový den se nerozdávalo jen vysvědčení, ale soutěžilo se i ve znalostech němčiny! Sedm statečných (šest dívek a jeden mladík) neohroženě nastoupilo před pětičlennou porotu složenou z vyučujících. Utkali se v disciplínách, jakými byly poslech, popis obrázku a odpovědi na dotazy k vybraným tématům. Nejúspěšnějšími účastnicemi byly Olga Kowolowská a Kristína Šlechtová. První jmenovaná bude reprezentovat naše gymnázium v okresním kole olympiády.

Zeměpisná olympiáda

1. 2. 2018

Ve středu 31. 1. 2018 se v naší škole konalo školní kolo Zeměpisné olympiády. Žáci museli nejprve vyplnit test zeměpisných znalostí, teprve v druhé části si mohli vzít na pomoc atlas. Všichni podali velmi dobré výkony, ale vítěz v každé kategorii je jen jeden.

Školní kolo Olympiády v českém jazyce

20. 12. 2017

Rekordní množství soutěžících se na našem gymnáziu utkalo v řešení nelehkých úkolů Olympiády v českém jazyce. V kategorii studentů nižšího gymnázia se na prvním místě umístila Lucie Nováková (2. E), následovaná Tomášem Novákem (2. E) a Karolínou Štverkovou (1. E). Ve velmi těsném souboji znalostí a dovedností v druhé kategorii zvítězila Tereza Juráňová (2. A), druhé místo obsadila Romana Foltasová (3. A) a o třetí příčku se dělí Eva Pavlíková (5. E) s Alicí Sklenářovou (2. C).

Soutěž v anglické konverzaci už zná své letošní vítězky

13. 12. 2017

Finále soutěže v anglické konverzaci proběhlo v letošním školním roce ve středu 6. prosince 2017. Z jednačtyřiceti žáků, kteří se na začátku listopadu zúčastnili prvního kola, postoupilo na základě výsledku poslechu dvanáct nejlepších do finále. Během příjemně strávených šedesáti minut potrápila porota soutěžící dvou kategorií dvěma náročnými úkoly. Prvním z nich byl popis a porovnání dvou obrázků. Druhým úkolem bylo prezentování vylosovaného tématu, které si soutěžící mohli připravit předem.